منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عبدالرضا جودکی
سه شنبه 2 آبان 1402
سلوان مومیکا، پناهنده عراقی‌الاصل ساکن سوئد که پیش‌تر بارها به قرآن کریم اهانت کرده است، روز شنبه  (۲۹ مهرماه) در استکهلم پایتخت سوئد با تکرار هتک حرمت قرآن کریم، پرچم اسرائیل را به دست گرفت و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد. مومیکا روز گذشته در حال بوسیدن پرچم اسرائیل با گستاخی تمام نسخه‌ای از قرآن کریم را نیز لگدکوب کرد.
یک روز پیش از این اقدام، مومیکا اعلام کرده بود فردا پرچم اسرائیل را برافراشته، با اسرائیل اعلام همبستگی خواهم کرد و قرآن و پرچم فلسطین را هم در استکهلم به آتش خواهم کشید.
سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است. او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام صقور السریان بود.
وی سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی دستگیر و سپس با دخالت کشور‌های غربی آزاد شد، به سوئد رفت و اکنون هم به یکی از احزاب تندروی این کشور پیوسته است.
مومیکا طی ماه‌های اخیر چند بار اقدام به قرآن‌سوزی کرد و واکنش‌های زیادی را در جهان برانگیخت. مومیکا ۲۸ ژوئن در روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم این اقدام را با مجوز پلیس انجام داد. وی همچنین قرآن‌سوزی را مقابل سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی از جمله عراق، ایران، ترکیه و مصر نیز تکرار کرد.

در گزارش بغدادالیوم آمده بود: در بین تصاویر‌ پخش‌شده از جنایت سوزاندن قرآن توسط سلوان مومیکا در خاک سوئد، فردی در کنار او دیده می‌شود که با چهره‌ای خندان و حمل پرچم سوئد از اقدام فرد هتاک حمایت می‌‌کند؛ تحقیقات بغدادالیوم نشان می‌دهد که او هم یک فرد عراقی‌الاصل ساکن استکهلم است که حامی این جنایات است و هتاکی را ترویج می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این فرد «سلوان نجم» نام دارد و به نام «الشیخ السامی/ شیخ یهودی» شناخته می‌شود؛ او یک آشوری عراقی مقیم سوئد است. سلوان نجم بارها در فضای مجازی به مقدسات اسلامی توهین کرده بود. برخی منابع مطبوعاتی مدعی هستند که او عامل حمله به مدرسه کودکان در فرانسه هم بوده است.

بغداد الیوم در توضیحات بیشتر از او نوشت: سلوان نجم پیش‌تر هم در ویدئویی که در فضای مجازی بازنشر یافته، گفته بود که دو درخواست را به پلیس سوئد ارائه کرده است؛ او خواسته تا اجازه داده شود قرآن و پرچم عراق را در مقابل سفارت بغداد در استکهلم و پارلمان سوئد آتش بزند؛ پلیس سوئد هم در حمایت از سلوان مومیکا از او محافظت کند تا اقدامش را انجام دهد.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه عراقی می‌خوانیم: این فرد هتاک برای جلب همراهی سوئدی از این اقدامات، بارها مدعی شده بود که «زمان تحریم قرآن در سوئد فرا رسیده است، زیرا این کتاب برای ارزش‌های سوئدی خطرناک است».

پس از این اقدامات آنها، مسلمانان جهان به ابراز نفرت و خشم او نسبت به اسلام و کتاب آسمانی پیامبر اکرم(ص) واکنش نشان دادند و از دولت سوئد خواستند نسبت به این قبیل اقدامات که خشم و نفرت را اشاعه می‌دهد، مقابله کنند. اعلام انزجار و اعتراض کشورهای اسلامی و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به این اقدامات هتاکانه هم باعث نشد دولت سوئد اقدامی جدی در این زمینه و مقابله با اعمال نفرت‌پراکنانه‌ مومیکا انجام دهد. دولت و مقامات سوئد که چند بار مدعی بررسی حقوقی و سیاسی این اقدامات در کشورشان شده‌اند، در عمل به حمایت از جنایات علیه اسلام و تحریک احساسات مسلمانان جهان ادامه داده و حتی با بهانه و دستاویز آزادی بیان به وی مجوز قرآن‌سوزی و هتاکی نیز اعطا کردند.
جملگی این مسائل هم باعث شد اکنون، سلوان مومیکا پشت‌پرده تمام هتاکی‌ها و نفرت‌پراکنی‌هایش نسبت به اسلام و قرآن کریم را برملا کند. در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی آن هم در شرایطی که دولت اسرائیل به جنایت در فلسطین اشغالی اقدام می‌کند، خود حاوی پیامی است که ارتباط تنگاتنگ سلوان مومیکا با این رژیم را عیان می‌کند. 
سامح عسکر، نویسنده مصری، استاد فلسفه و منطق و عضو کارگروه سازمان ملل برای صلح، پیش از این درباره رفتار سلوان مومیکا و هتاکی‌اش به قرآن کریم نوشته‌ بود: این فرد جهان اسلام را تحریک می‌کند و الحاد را با حمایت از اسرائیل پیوند می‌زند، هرچند برخی ملحدان اروپایی در همبستگی با فلسطین ایستاده‌اند، اما رفتار این جوان را جز با نفرت نمی‌توان توضیح داد.
این در حالی است که اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان با عملیات‌های غیرانسانی‌ چون بمباران بیمارستان المعمدانی، خشم مردم جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان را در پی داشت؛ خشمی که هر انسان آزاده‌ای، با هر قومیت و آیینی، نتوانست آن را فروخورده و نسبت به اعمال ضدانسانی این رژیم سکوت کند.
سیر اقدامات این پناهنده عراقی‌الاصل ساکن سوئد، از قرآن‌سوزی و نفرت‌پراکنی نسبت به مسلمانان تا در دست داشتن پرچم اسرائیل و اعلام همبستگی با این رژیم که اقداماتش خشم مردم دنیا را برانگیخته است، بر این واقعیت صحه گذاشت که خط و ربط وی به کجا منتهی شده و فرمان قرآن‌سوزی‌ای که اجرا کرد، از سوی چه کسانی صادر شده است. اقدام اخیر وی به‌صورت کاملا شفاف و واضح نشان داد کارفرمای پروژه‌ قرآن‌سوزی، هتاکی و نفرت‌پراکنی نسبت به اسلام، رژیم صهیونیستی است.
مردادماه امسال وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای، مستندات وابستگی سلوان مومیکا به رژیم صهیونیستی را منتشر کرد و از ارتباطات وی با موساد نیز پرده برداشت.
وزارت اطلاعات طی این بیانیه اعلام کرد سلوان مومیکا پس از متواری شدن از عراق به علت اقدامات ضدملی و تحرکات مشکوک، از چند کشور اروپایی درخواست اقامت می‌کند که پاسخی دریافت نمی‌کند، لذا تلاش گسترده‌ای را برای تماس با رژیم اشغالگر قدس آغاز می‌کند. وی برای اثبات وفاداری و کارایی خود برای دستگاه جاسوسی صهیونیزم، کارنامه‌ای از خویش ارائه و در این کارنامه، خود را از مهم‌ترین معارضان دولت عراق معرفی می‌کند. همچنین ادعا می‌کند توسط جریان مقاومت اسلامی عراق به اتهام همکاری با رژیم اشغالگر قدس و تلاش برای تشکیل حکومت مستقل مسیحیان آرامی در استان نینوا، مدتی در بازداشت بوده است.
مومیکا برای اثبات ارادتش به رژیم اشغالگر قدس، تصاویری از خود با کلاه کیپا (کلاه کوچکی که یهودیان بر سر می‌گذارند) و تصویری از پرچم رژیم صهیونیستی را که در یکی از کلیساهای عراق کنار پرچم «اتحادیه دموکراتیک سریانی» نصب کرده بود برای صهیونیست‌ها ارسال می‌کند.
دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۹ میلادی او را رسما به خدمت می‌گیرد و رابطی اطلاعاتی برایش تعیین می‌کند. ماموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق بویژه در استان نینوا از جمله ماموریت‌های محوله به وی بوده است.  مومیکا پس از خدمات فراوانش به دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها، درخواست انتقال به یک کشور اروپایی را ارائه می‌دهد. عوامل رژیم صهیونیستی نیز با این ارزیابی که «مومیکا در قبال امکان اقامت در اروپا، به هر ماموریتی تن می‌دهد»، اقامت و سپس تابعیت پادشاهی سوئد، یعنی حیاط خلوت سرویس جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی را به او اعطا می‌کنند.
این بیانیه وزارت اطلاعات (که 3 مرداد 1402 منتشر شد) و اقدام اخیر سلوان مومیکا در هتاکی به قرآن کریم و حمایت از رژیم صهیونیستی، ارتباط تنگاتنگ و وابستگی او به رژیم صهیونیستی در پروژه‌ هتاکی و نفرت‌پراکنی نسبت به اسلام و مسلمانان را به نحوی برملا کرد که برای مجریان این پروژه، نتیجه‌ای معکوس نسبت به آنچه انتظار می‌کشیدند، در پی داشت.
همچنین اهداف برخی دولت‌ها در دفاع همه‌جانبه و حمایت از سلوان مومیکا، آن هم با بهانه و دستاویز شعار آزادی بیان نیز در این پروژه مشخص شد. شعار آزادی بیان در حالی بود که دولت‌های برخی کشورهای اروپایی با اعتراض‌های گسترده به جنایت‌های صهیونیست‌ها و ایضا حمایت از فلسطین، مقابله کرده و خود بر گزینشی بودن این آزادی بیان صحه گذاشتند؛ جمعیت بزرگی که در نقاط مختلف اروپا از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه با برگزاری تجمع‌های عظیم با مردم غزه ابراز همدردی کردند اما با تلاش‌های دولت و پلیس برای تضعیف و محدود کردن اعتراض‌ها مواجه شدند. مساله‌ای که به تهدیدهای امنیتی و همچنین ممنوعیت‌های گسترده‌ای از سوی پلیس این کشورها نیز منتهی شد و اوج تناقض‌ها را برملا کرد؛ تناقضی که از آزادی بیان تعریفی جدید ارائه داد.

:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید